Proč plaveme

V určitém věku dítěte při pravidelném navštěvování našich lekcí zvládá rodič se svým malým plaváčkem mnoho technik, cítí se jistě při všem, co společně ve vodě dělají a někdy nabyde dojmu, že by stejnou činnost zvládli i bez vedení instruktorky. Toto rozhodnutí ale mívá několik úskalí:

  • Často se stane, že rodič je sice přesvědčený, že bude i nadále docházet pravidelně sám s dítětem do bazénu, aby dále procvičovali, co se naučili, nicméně bez závazků v podobě předplacených hodin se postupně častěji a častěji najdou důvody, proč to nejde, až nakonec po několika týdnech či měsících s plaváním dočista skončí.
  • I v případě, že rodič je dostatečně důsledný a do bazénu s dítětem i nadále dochází, většinou brzy zjistí, že se mu nedaří přesvědčit dítě k činnostem, které v kolektivu vrstevníků a v hodině vedené lektorkou, zvládalo. Z těchto návštěv bazénu se potom vytrácí výuka k plaveckým dovednostem a zůstává v lepším případě už jen příjemné prožití společných chvil ve vodě.
  • Plavání je sport, proto u něj (stejně jako u ostatních činností, které se musí trénovat – hraní na nástroj, studium jazyka apod.) dochází k nejefektivnějšímu zlepšování při pravidelné a soustavné práci.  Není potřeba dlouhý čas ve vodě při jedné lekci, ale je potřeba dlouhodobější pravidelné opakování tréninku. Pokud dojde k přerušení třeba jen na jedno pololetí, dojde ke stagnaci či pozapomenutí dokonce již dříve zvládnutých dovedností. Při návratu do lekcí je pak potřeba opět několik hodin věnovat nácviku již dříve naučeného.